29. 3. 2015

mydlo Ružový íl s kaolínom ..... Nekonvenčný dom?!



(15) 19. 11. 2014

K tomuto mydlu ma inšpiroval tento nekonvenčný dom.
Neviem vysvetliť pohnútku, jednoducho je to tak. Mydlo je veľmi jednoduché, snaží sa byť čisté štýlom, akým bola aj inšpirácia. Napriek tomu, že je to nový dom, u sokla som chcela dosiahnuť starú, zvetranú tehlovočervenú tehlu(určite aj preto, že majitelia domu sa tak trochu inšpirovali aj Anglickom) a bola som veľmi rada, že sa mi to aj dosiahnutím vyššej teploty vo fáze gélu tak, aby vznikli glycerínové rieky, aj podarilo. Tiež medzi „tehlou“ a mramorovou predeľovacou plochou vznikol zaujímavý úkaz, glycerínová linka. Veľmi zaujímavé. 
Sivočiernu plochu som vyrobila zo zvyškov mydla s avokádom o šesť dní skôr, pravdepodobne sa z nej odparilo toľko vody, že glycerín už nedokázal do nej preniknúť. Páči sa mi takáto nečakaná skúsenosť, určite ju raz využijem. Je tiež zaujímavé, že na stene fasády(bielej plochy) sa glycerín nevyzrážal. S veľkou pravdepodobnosťou ku glycerínovým riekam v červenej vrstve, okrem u spomínanej teploty, prispel aj oxid železa pridaný k ílu kvôli väčšej sýtosti farby.
Aby som väčšie biele plochy fasády trochu oživila, vmiešala som trochu postrúhaných kúskov z vianočného mydla. Hádam to „domu“ neuškodilo.

klikni pre zväčšenie
vyrobené z
olej repkový, hovädzí loj, olej olivový extra virgin bio, olej kokosový extra virgin bio, olej ricínový, kyselina stearová, hydroxid sodný, destilovaná voda, francúzsky ružový íl, francúzsky biely íl kaolín, oxid červený/CI 77491, oxid zinočnatý/CI 77947, bez vône a esenciálnych olejov

Made with Brassica Campestris Seed Oil, Sodium Tallowate(Adeps Bovis), organic Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Ricinus Communis Seed Oil, Stearic acid, sodium hydroxide, aqua, french pink clay, french white clay(kaolin), iron oxide red/CI 77491, zinc oxide/CI 77947, no essential oils or fragrance oils added


klikni pre zväčšenie
zhodnotenie
Tak ako dom, aj mydlo bez vonných príkras vonia čistým materiálom, slúži svojmu účelu, nesklamalo, práve naopak, je(... bolo) veľmi príjemné a výživné s mäkkými, krémovými bublinkami. Dva kúsky sú pre istotu schované. Aj keď je to ďaleko, možno si časom cestu nájdu k mne neznámym, ale inšpirujúcim a nekonvenčným majiteľom.

2 komentáre:

  1. dokonalé...ako všetko od teba..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka!:) Len ma, neznámy/a/ neprechváľ, mám sa ešte čo učiť.;)

      Odstrániť