4. 2. 2015

mydlo Čierne pivo s medom a zmesou korenia

(9) 23. 09. 2014




Prečo mydlo s pivom?
Znie to tak atraktívne, tak prečo nie? Určite to nie je jediný dôvod. Pivo je zdrojom minerálov a vitamínov, hlavne skupiny B. V slade obsiahnuté proteíny poskytujú aminokyseliny, ktoré majú hydratačné vlastnosti a obsah cukru napomáha k lepšej penivosti. Ovsené vločky s klíčkami sú zdrojom kvalitných tukov, minerálov a vitamínov. Med dáva mydlu antibakteriálne, vyživujúce a hydratačné vlastnosti. Tiež hebkosť a zvyšuje jeho penivosť. Ešte aj osa sa pri fotení na mydlo ulakomila.;-)

Klikni na zväčšenie

vyrobené z
olivový olej extra virgin bio(35%), kokosový olej extra virgin bio(25%), hovädzí loj(24%), slnečnicový olej extra virgin bio(11%), ricínový olej(5%), macerát nechtíka lekárskeho, rumančeka a ibišteka sudánského v slnečnicovom oleji extra vigin bio(zvýšenie SF o 3%), čierne pivo Guinness, hydroxid sodný, lúčny med, oxid zinočnatý/CI 77947, zmes korenia((škorica, muškárový orech, koriander, klinček, ,nové korenie, aníz, fenikel, zázvor, čierne korenie, badián, kardamón), ovsené vločky s klíčkami, kakaový prášok, esenciálny olej litsea cubeba
35% destilovaná voda + čierne pivo Guinness(3 : 7)
5% SF(pretučnenie)

Made with organic Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Cocos Nucifera (Coconut), Elaeis Tallow Beef(Sodium Tallowate, Adeps Bovis), organic sunflower oil(Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil), Ricinus Communis Seed Oil, chamomilla flowers(Flos chamomillae) & flowers(Flos calendulae) & roselle(Hibisci sabdariffae flos) infused in organic sunflower oil(Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil), dark stout Guinness, sodium hydroxide, meadow honey, zinc oxide/CI 77947, mix spices(cinnamon, nutmeg, coriander, clove, allspice, anise, fennel, ginger, pepper, star anise, cardamom), oatmeal with sprouts, cocoa powder, essential oil litsea cubeba

postup
Pivo som  nechala pár dní odležať a pre istotu, aby naozaj neobsahoval žiaden alkohol, som ho nakoniec prevarila. Niečo sa mi z neho odparilo, zdalo sa mi aj dosť husté, nevedela som si dosť dobre predstaviť ako to môže dopadnúť, ak do takého hustého pridám NaOH a preto som sa rozhodla ho radšej zriediť destilovanou vodou a myslím, že som dobre urobila, aj tak bol roztok dosť hustý. Tiež dobre, že som začala veľmi opatrne luh prisypávať, stačilo málo a teplota hneď prudko stúpala a preto som radšej robila v etapách, znova trochu nasypala, zamiešala a počkala do vychladnutia. Teraz to už neviem odhadnúť ale dosť dlho to trvalo, nechcela som však spáliť cukor z piva.  Neviem ako iným, ale oproti pivu robiť s medom sa mi zdá „malina“.  Veľmi som teplotu strážila, dosť som sa sopečného výbuchu obávala. Mala som pripravený ocot na prípadnú neutralizáciu, priznávam, dosť na neho zabúdam. Dobre je ho mať po ruke pre prípad, ak by sa niečo stalo, napr. ako Rebecce.
Keď som začala miešať, oleje a roztok mali 30 °C. Takúto som potrebovala, za každú cenu som sa neskôr chcela vyhnúť gélovej fáze. Trochu dlhšie trvalo, kým som dosiahla hustejšiu stopu, pridala som tekutý med rozpustený v troche vody a macerát rumančeka, nechtíka a ibišteka, tiež EO. Z hmoty som odliala cca ¼, do ktorej som zamiešala oxid zinočnatý. Do ¾ hmoty som  zamiešala zmes korenín a skoro na prach rozmixované ovsené vločky s klíčkami.
Do formy som vliala korenenú zmes, jemne posypala kakaom a naň dala svetlú hmotu, akože pivovú penu. Mydlo som sledovala, či sa nezohrieva, aby som mohla zasiahnuť, dať na určitý čas do mrazničky a neskôr presunúť do chladničky. Nebolo to potrebné, hmota bola „kľudná“.
Krájala som ho až po dvoch dňoch, bolo dosť mäkké, aj dosť dlho dozrievalo, cca 7 – 8 týždňov.
 
Klikni na zväčšenie
zhodnotenie
Na mydle ma prekvapila jeho farba, očakávala som, že bude tmavšie. Nabudúce budem mydlo krájať otočené o 90 st., aby sa mi linka nerozmazávala.
Mydlo má veľmi dobre vlastnosti, krásne pení, je krémové a má jemné exfoliačne účinky vďaka drobným zrniečkam z korenia a ovsených vločiek. Pre mužov je jedinečné.
Vôňa je veľmi zaujímavá, ťažko opísateľná. Teplá, korenistá vôňa je ľahko identifikovateľná, zvyšok vonia ako vyprahnutá zem s vysušenou trávou a evokuje vo mne horúce, sparné leto, bodavé slnko, keď nie, a nie sa dočkať letnej búrky, ................ a vám sa zažiada aspoň osviežujúca sprcha. Ja z tohto mydla takéto pocity mám. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára