3. 3. 2015

mydlo Ružový sen

(10) 07. 10. 2014

Uznávam, hlavne pri tomto mydle je ťažké presviedčať, že mám najradšej nahé mydlá, ale som dosť obmedzená(myslím, už som to niekde spomínala),  nemôžem mydliť tak často, ako by som si priala, preto chcem všetko možné s hmotou vyskúšať, ako sa správa v rôznych situáciách, čo sa z nej dá vykúzliť a tak pod.
pred uložením do rúry
klikni na zväčšenie
Na toto mydlo ružičky čakali dlhšiu dobu, vyrábala som ich spolu s včielkami antúriami. Aj pri tomto mydle som tušila problémy kvôli zmesi kozmetických vôní a silíc, ktorej základ tvorila anglická ruža. Je známe, že mnohé vône urýchľujú stopu, najviac však zvyknú kvetinové. Mohla som však do tohto mydla použiť inú? Samozrejme, mohla, ale nedalo mi inú použiť a silicu z damascénskej ruže by si snáď dovolil len sultán(1 ml/20 €; do mydla z 1 kg olejov cca 30 ml).
po 24 hod. pred krájaním
klikni pre zväčšenie
Plánovala som gradient, prelínajúci sa zo 7 – 8 odtieňov zelenej tak, aby jednotlivé vrstvy splývali a prechod medzi nimi bol čo najmenej viditeľný. Zo zmesi anglickej ruže, jazmínu a EO to boli určite kvetinové vône, ktoré po pridaní do ľahkej stopy a ľahkom zamiešaní metlou na šľahanie ju okamžite zahustili. Vznikla hustá, zrnitá kaša a to som už vedela, že jemný prechod medzi farbami sa mi nepodarí docieliť. Napriek tomu som s námahou rozmiešala všetok íl a začala vrstviť. Po každej vrstve som do hmoty pridávala oxid zinočnatý, aby vrstva po vrstve bola svetlejšia. Mydlo strávilo 1,5 hod. v rúre pri 70 °C, pri vypnutej cca 8 hod.
mydlo po nakrájaní
klikni pre zväčšenie
vyrobené z
olej kokosový extra virgin bio, olej palmový, olej slnečnicový extra vigin bio, olej repkový extra vigin bio, olej z hroznových jadier extra virgin bio, olej z ryžových otrúb extra virgin bio,  olej ricínový, hydroxid sodný, francúzsky jemný zelený íl Montmorillonit(smektit), oxid zinočnatý/CI 77947, hodváb, vitamín E, kyselina mliečna, kozmetická vôňa anglickej ruže a jazmínu so zmesou esenciálnych olejov(litsea cubeba, citrónová tráva, amyris - západoindický santal a klinček)

Made with organic Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Elaeis Guineensis (Palm) Oil, organic Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, organic Brassica Campestris Seed Oil, organic Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, organic Oryza sativa (Rice Germ) Oil, Ricinus Communis Seed Oil, sodium hydroxide, french superfine green Montmorillonite clay(smectite), zinc oxide/CI 77947, silk, tocopherol, lactic acide, fragrance english rose and jasmine, essential oils Litsea cubeba fruit oil(Litseae cubebae aetheroleum), Lemongrass oil West Indian(Cymbopogonis citrati aetheroleum), Sandalwood west indies(amyris balsamifera), Clove leaf oil(Syzygii folii aetheroleum)
 
klikni pre zväčšenie
zhodnotenie
Jedno zo siedmich mydiel išlo do archívu, jedno mi ostalo, zvyšných päť má nových majiteľov. Zatiaľ je každému ľúto ho kvôli ružičke použiť.;-) Moje je tiež ešte nedotknuté, ale tak ako každé mydlo, aj toto som vyskúšala z obrezkov. Ako vidíte z fotografie, má hebkú, jemnú penu s malými bublinkami a ryžový olej, ktorý má podobné vlastnosti ako olej olivový, napomáha vynikajúcemu sklzu. Ešte mi zostalo pár ruží, určite ich raz pri inom mydle, predpokladám nie rovnakom, ešte využijem.
hebká, jemná pena s malými bublinkami
klikni pre zväčšenie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára