17. 3. 2015

mydlo Avokádo s uhorkou a kokosovým mliekom



(14) 13. 11. 2014



Pri mydle Japonská slivka so zeleným čajom mi napadlo, že by bolo zaujímavé ho vhodne využiť pri inom mydle, hneď mi skrsol v hlave nápad aj ako, preto som jedno mydlo nakrájala s úmyslom použiť ho ako deliace vrstvy. Do mydla som chcela dať samé dobroty, na ktoré som si len spomenula.
Práca s týmto mydlom však bola jedna katastrofa. Tak som sa na neho tešila, lenže .............. znova všetko pokazila vôňa. Zlé skúsenosti s vôňou zelený čaj s mätou som už mala pri tomto mydle. 
Mám jej však ešte dostatok, je mi ľúto ju vyhodiť, veľmi pekne vonia, tak som si povedala, veď ja ju skrotím a rozhodla sa na ňu ísť inak. Nedám ju v stope ale hneď na začiatku zamiešam do olejov. Zdal sa mi dobrý nápad k nej pridať aj vôňu lipového kvetu a naozaj, vznikla veľmi pekná svieža vôňa.
Po pridaní vône sa oleje zakalili a po pridaní luhu sa okamžite začali vytvárať zhluky. Keď som zo trikrát metličkou zamiešala, okamžite sa vytvorila kaša. Nuž, ostáva len byť flexibilný a rýchlo konať. Odobrala som časť hmoty a síce s námahou ale na moje prekvapenie, farby ako tak zamiešať. Hmota hustla závratnou rýchlosťou, do formy som ju musela utláčať rukou, samozrejme v rukaviciach, aj preto plátky slivkového mydla nie sú v horizontálnej polohe. Na to, ako to celé dopadlo, prekvapilo ma, že má len zopár vzduchových bublín. 
Aby toho nebolo málo, pri fotografovaní som na objektíve zanechala otlačky prstov.

klikni pre zväčšenie

vyrobené z 
olej kokosový extra virgin bio, olej palmový, olej olivový extra virgin bio, olej avokádový extra virgin bio, olej repkový, olej ricínový, kokosové mlieko, avokádové pyré, uhorková šťava, hydroxid sodný, franc. íl zelený Montmorillonit, oxid zelený/CI 77288, aktívne uhlie, hodváb tussah, vitamín E, panthenol, kyselina mliečna, kozmetická vôňa

Made with organic Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Elaeis Guineensis (Palm) Oil, organic Olea Europaea (Olive), Persea Gratissima (Avocado), Brassica Campestris Seed Oil, Ricinus Communis Seed Oil, coconut milk, avocado puree, cucumis sativum aqua, sodium hydroxide, french superfine green Montmorillonite clay(smectite), chromium oxide green/CI 77288, activate charcoal, silk tussah, tocopherol, panthenol, lactic acide, fragrance


Vo forme som mala naznačené, aké hrubé majú byť jednotlivé vrstvy, tiež som mala vypočítané, do akého množstva hmoty mám dať aktívne uhlie a íl s oxidom v intenzívnejšej a svetlejšej farbe. Mydlo malo byť vyššie, vrstva medzi slivkovými deličmi užšia, v tom zmätku som trochu panikárila, hmota naozaj hustla závratnou rýchlosťou. Našťastie som pre istotu mala pripravenú ďalšiu formu, aj s deličom, pre dve mydlá, tam som pomyselný zvyšok svetlozelenej hmoty dala. Netuším kvôli čomu som ho potrela zvyškom šedej, ............. ale áno, dokonca viem, jedným slovom panika.;-) Viete, hodiny sa v duchu zaoberáte mydlom, prepočítavate, jednoducho chcete, aby to dopadlo čo najlepšie a nakoniec vám všetko skazí vôňa.  
klikni pre zväčšenie


zhodnotenie
S vlastnosťami mydla som veľmi, veľmi spokojná. Jeho hodvábna a krémová pena je veľmi príjemná, má plno vitamínov, minerálov, výživné a hydratačné vlastnosti. Som ním nadšená, podstatne menej jeho vzhľadom. 

2 komentáre:

  1. neviem posúdiť mydlo ani jeho prípravu ( na mňa je to zložité :) )...ale vzhľad je dokonalý a nemá chybičku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neznámy/a/, veľmi pekne ďakujem.:) Škoda, že je odkaz anonymný, napriek tomu ho publikujem. Nabudúce sa určite dozviem, kto ma tak vychvaľuje.;)

      Odstrániť