22. 4. 2015

Výživný a hydratačný krém

(13) 05. 01. 2015



Ešte som nerobila krém V/O(voda v oleji; väčšie množstvo olejovej ako vodnej fázy), mala som aj vhodný emulgátor, preto som takýto krém chcela skúsiť vyrobiť. Bola zima a ochranný krém je vtedy vhodný. Zimný krém s hydratačným komplexom ma inšpiroval u Evik. Ďakujem.
Trochu som pozmenila olejovú fázu, vanilku som mala macerovanú v slnečnicovom bio oleji, tiež zmes rumančeka a nechtíka. Namiesto oleja z čerešňových jadier a fytosterolov som použila bambucké maslo, ktoré ich obsahuje, tiež o. i. skvalén, karitén, vitamín A a E. Vodu som nahradilo hydrolátom z damascénskej ruže. Vzhľadom na zloženie olejov mi vôňou k nim veľmi nesedel, iný som však nemala.

fáza A(olej)
20% macerát vanilky v slnečnicovom oleji BIO
10% arganový olej
10% avokádový olej
5% macerát zmesi rumanček a nechtíka v slnečnicovom oleji BIO
4% konopný olej
3% bambucké maslo bio
8% emulgátor Olive protection

fáza B(voda)
36,4% hydrolát z ruže damascénskej

fáza C(ochladzovanie)
3% hydratačný komplex*
0,6% Cosgard(konzervant)
* Complex hydratation intense je zmes prírodných látok(Sodium lactate, Sodium PCA, Glycine, Fructose, Urea, Niacinamide, Inositol, Sodium benzoate, Lactic acide), ktoré pokožku zvlhčujú, na pokožke tvoria jemný film a tak bránia jej dehydratácii, pomáhajú udržať elasticitu a pružnosť pokožky.

postup
1. Sterilizovať nástroje a nádoby, ktoré sa budú používať.
2. Suroviny uvedené pod olejovou fázou(A) dať do jednej nádoby, okrem bambuckého masla, to odvážiť zvlášť.
3. Hydrolát(B) odvážiť do inej nádoby.
4. Vo vodnom kúpeli obe nádoby ohriať na 70 °C , vhodné je pri tejto teplote ich za stáleho miešania ponechať aspoň 5 minút. K olejom pridať bambucké maslo a nechať rozpustiť.
Nádoby zohrievam spolu na dostatočne veľkej panvici, aby sa mi obidve do nej zmestili a mali v rovnakom čase rovnakú teplotu.
5. Ešte vo vodnom kúpeli postupne, pomaly, za stáleho miešania prilievať B do A. Na malú chvíľku si pomôžeme ponorným mixérom.
6. Nádobu vybrať z vodného kúpeľa a pokračovať v miešaní. Po 2 – 3 min. je vhodné nádobu vložiť do vodného kúpeľa so studenou vodu a pokračovať v miešaní, .........miešať, miešať, miešať, ............ ručnou malou metlou na šľahanie, speňovačom mlieka, ponorným mixérom a pod., závisí aj od okolností, stačí sledovať, či krém pekne belie a homogenizuje.
7. Postupne, po jednom, pridať suroviny(C) a medzi každým zamiešať.

zhodnotenie
Aj keď mám mierne suchú pokožku, pre mňa bol tento krém dosť mastný. Aj sama som k tomu prispela, keď namiesto oleja z čerešňových jadier som si vybrala bambucké maslo. Radšej som mala zameniť za ľahší olej, napr.  z marhuľových jadier alebo jojobový. Emulgátor na metódu V/O teraz skôr využijem na krém na nohy a telové maslo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára