13. 5. 2015

mydlo Medovka

(18) 08. 01. 2015



Prvýkrát som sa pokúsila o niečo zložitejší vzor a myslím, že sa vydaril, každý kus mydla je iný. Základná farba je o niečo iná akú som chcela docieliť, veľmi ma však neprekvapila. Použitie výluhu z akejkoľvek rastliny dopadne skoro vždy rovnako, hnedo-sivo-zelená. Veľmi som však chcela použiť všetko, čo sa len dá, týkajúce sa medovky. Okrem silného macerátu v organickom olivovom oleji bio a silice, tiež namiesto vody medovkový výluh.

klikni pre zväčšenie
Ak som chcela na mydle dosiahnuť mienený vzor, musela som mať veľmi ľahkú stopu. Aby som ju neprešvihla, čo s ponorným mixérom nie je problém, hlavne ak neviete, ako vám stopu ovplyvní zmes silíc, radšej som oleje s lúhom miešala ručne s metličkou. Dočítala som sa, že to trvá hodiny, mne presne pol, takže nič strašné to nebolo. Tesne pred miešaním mali oleje 32 ºC a lúh 34 ºC. S hmotou sa veľmi dobre pracovalo, pri ručnom miešaní sa dá lepšie ovládať. Po 25 minútach som pridala EO, tie stopu skoro nebadateľne urýchlili, miešala som ešte 5 minút.
Veľmi dobre sa mi pracovalo, mala som dostatok času na naliatie zafarbených častí mydla, aj vytvorenie vzoru.
 
klikni pre zväčšenie
Vyrobené z
olej palmový, olej kokosový, olej repkový, olej z lieskových jadier, olej ricínový, olej z hroznových jadier, výluh z medovky lekárskej, hydroxid sodný, aktívne uhlie, oxidy, íly kaolín a montmorillonite(smectit), cukor, soľ, panthenol, vitamín E, zmes esenciálnych olejov(medovka, bergamot, pomaranč, citrón, pačuli, amyris – západoindický santal)

Made with Elaeis Guineensis (Palm) Oil, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil(melissa macerated oil), Brassica Campestris Seed Oil, Corylus avellana (Hazel) Seed Oil, Ricinus Communis Seed Oil, Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, water extracts of Melissa officinalis, sodium hydroxide, activate charcoal, oxides, clay kaolin and montmorillonite(smectit), sugar, salt, panthenol, tocopherol, essential oils - Melissa Officinalis (Balm Mint) Leaf Oil, Citrus Bergamia (Bergamot) Fruit Oil, Citrus Sinensis (Orange) Peel Oil, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil, Pogostemon Cablin (Patchouli) Oil, Sandalwood west indies(amyris balsamifera)
 
klikni pre zväčšenie
zhodnotenie
Osobne som s mydlom spokojná, je viac krémové ako bublinkové, aj zmes silíc sa mi páči, medovka v nich tvorí viac ako 50%. Jediná vec mi trochu prekáža, ZnO sa celkom nerozpustil a tak sú v svetlej(tej ozdobnej) časti drobné zrniečka. Môže to pôsobiť ako zámer pre exfoliáciu, ja však viem, že som taký zámer nemala. Oxidy sa dosť zle rozpúšťajú, teraz ich najprv, tak ako maliari v minulosti, drvím v mažiari.

klikni pre zväčšenie



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára