25. 1. 2015

„Cashmere & Vanilla“ krém

(2) 08. 08. 2014


Ochranný krém, vhodný na zimu a suchú pokožku, ma zaujal na A-Z a neskôr som si všimla trochu podobný, v ľahšej verzii, u Evik. Zapáčili sa mi obidva, bolo však leto, robila som ho vlani v auguste, preto som sa viac priklonila k druhej verzii. Použila som iné oleje, pomer olejovej a vodnej fázy ostal zachovaný. Obom za inšpiráciu ďakujem.

recept
olejová fáza(A)
  5 g olej z hroznových jadier
10 g macerát z vanilky v olivovom oleji extra virgin bio
10 g macerát z rumančeka v zmesi olejov(avokádový, zo sladkých mandlí a marhuľových jadier)
  5 g emulgačný vosk č. 3
  3 g cetyl alkohol

vodná fáza(B)
 64 g hydrolát(Ruža damascénska)

pridané látky(C)
 0,7 g konzervant Cosgard
 2.0 g Provitamín B5(panthenol)
 8 kv  Cashmere cream(kozmetická vôňa)

postup
1. Sterilizovať nástroje a nádoby, ktoré sa budú používať.
2. Suroviny uvedené pod olejovou fázou(A) dať do jednej nádoby, hydrolát(B) do inej a vo vodnom kúpeli ohriať na 70 °C do rozpustenia emulgátorov. 
Ja nádoby zohrievam spolu na dostatočne veľkej panvici, aby sa mi obidve do nej zmestili a mali v rovnakom čase rovnakú teplotu.
3. Nádoby vybrať z vodného kúpeľa a postupne, pomaly, za stáleho miešania prilievať B do A. Minimálne 3 minúty miešať, miešať, miešať, ............ ručnou malou metlou na šľahanie, šľahačom na mlieko, ponorným mixérom a pod. Ide to aj lyžičkou, len sa musí veľmi intenzívne miešať.
Najviac mi vyhovuje lyžička, závisí aj od okolností, stačí sledovať, či krém pekne belie a homogenizuje. Ak áno, všetko by malo byť v poriadku, ak nie, pridať na intenzite miešania. Niekedy na chvíľku začnem ponorným mixérom a pokračujem lyžičkou. 
4. Vložiť nádobu do studeného kúpeľa a ešte zo 3 – 5 minút miešať alebo šľahať.
Aj keď zvyčajne miešam lyžičkou, na záver krém vyšľahám.
5. Pridať C a ešte dôkladne premiešať.

zhodnotenie
Textúra je krémová, dobre sa rozotiera, aj vstrebáva. Vôňa je mäkká, teplá a upokojujúca.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára