1. 2. 2015

Mydlo s ílmi a zeleným čajom s mätou

 (7) 22. 08. 2014


Pôvodný zámer dizajnu mydla bol úplne iný, v časti mydla mal byť marocký íl Rhassoul, v druhej fr. zelený íl Montmorillonit, medzi nimi posyp s minerálnym pigmentom. Lenže výrobcovia vôní so mnou absolútne môj zámer nezdieľali. Ono je to s kozmetickými vôňami ťažké ak neviete, čo od nich očakávať a predajca vám o nich to najpodstatnejšie nepovie, hlavne, či a ako urýchľujú stopu. Tento zelený čaj s mätou by svojou rýchlosťou sa ľavou zadnou nominoval na olympiádu.
   
Mnohí zahraniční predajcovia považujú za samozrejmé zákazníkov informovať, či vonný olej ovplyvňuje farbu mydla, ako sa správa v stope, aj jeho bod vzplanutia. Malý príklad.

Po naliatí vône do strednej stopy bola z neho v okamihu zrazená kaša, preto som rýchlo pridala obidva íly(vymiešané v troche vody) naraz a snažila sa rovnomerne vmiešať. Vo forme som uhladila stierkou, nedalo sa dohladka, preto som trochu vidličkou ozdobila, ale nevyzeralo to dobre, preto som na zahladenie stôp posypala pigmentom. Nuž, žiadna sláva. Z ktorých sa ešte dalo som neskôr vrch zrezala.
    
Veľmi som sa tešila z pečiatky, že ju prvýkrát môžem vyskúšať. Nahé mydlá sú na to najvhodnejšie. Podľa môjho návrhu mi ju manžel vystrúhal z bukového. Páči sa mi kombinácia písmená E s olivovou ratolesťou. Aj vám?
    
Nahé mydlá sa mi asi najviac páčia, len mi na nich jedna vec prekáža. Hmotu vylejete do formy a ............ a nič. To, že hmota sa sama núka, aby ste mohli svoju fantáziu a tvorivosť do procesu zapojiť, je úžasný relax a nie v poslednom rade radosť z výsledku, z úžitkových vlastností mydla a ak je oku lahodiace, je to bonus naviac.

     
Možnosť vyskúšať populárny recept od Púpavy som využila aj ja. Tak jednoduchý a aké krásne vlastnosti mydlu dáva. Dandelion, ďakujem.

recept
3 x 32%(olivový, kokosový, palmový)*
  4% ricínový olej
30% destilovaná voda
        NaOH (na výpočet používam SoapCalc)
  3% pretučnenie(SF); v stope na obohatenie macerát rumančeka pravého 
        v zmesi olejov(mandľový, z marhuľových jadier, avokádový)
íl marocký Rhassoul
íl franc. zelený Montmorillonit
zelený oxid
vôňa zelený čaj s mätou

* možno vymeniť za oleje s čo najbližšími vlastnosťami

Made with  organic Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Cocos Nucifera (Coconut), Elaeis Guineensis (Palm) Oil, Ricinus Communis Seed Oil, chamomilla flowers(Flos chamomillae) infused in blend of oils: Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Persea Gratissima (Avocado) Oil), distilled water, sodium hydroxide, Montmorillonite (French Green Clay), Rhassoul(Moroccan Lava Clay), green tea with mint fragrance

zhodnotenie
Koľko starostí mi narobila vôňa, to mi mydlo viacnásobne vrátilo. Má výborný sklz, jemnú penu a bubliny. Netušila som, že íly mydlu dávajú také dobré vlastnosti. Prečo by nie, veď sú výborné aj v pleťových maskách.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára