15. 3. 2015

mydlo Vianočné očakávanie

(12) 22. 10. 2014



Pri druhom vianočnom mydle som sa namiesto ílov rozhodla použiť oxidy. Ale s mierou, mám radšej tlmené farby. Pre nádherné vlastnosti hodvábu, aj ten a ako v predchádzajúcom mydle, pridala panthenol, vitamín E a kyselinu mliečnu.  Za každú cenu som potrebovala ľahkú stopu, preto som použila zmes silíc, ktorých vlastností už poznám a viem, že mi stopu neurýchlia, ak aj, tak len mierne. Tiež som sa chcela vyhnúť gélovej fáze, aby sa mi podarilo dosiahnuť to, čomu sa inokedy vyhýbam, sódnemu prachu.  Tiež som dala vyšší podiel vody(34%) a mydlo pri saponifikácii nechala nepokryté, aby NaOH mohol reagovať s CO2.  

klikni pre zväčšenie
Prečo to všetko? Chcela som dosiahnuť snehový poprašok. Do určitej miery sa to podarilo, aj keď by som si toho priala viacej(biele bodky na stromčekoch nie je sodný prach, sú to drobné glittre).

klikni pre zväčšenie

vyrobené z 
olej kokosový extra virgin bio, olej palmový, olej repkový extra vigin bio, olej olivový extra virgin bio, olej ricínový, olej avokádový, destilovaná voda, hydroxid sodný, oxid zinočnatý/CI 77947, oxid zelený/CI 77288, oxid červený/ CI 77491, flitre iskrivo biele/ CI 77019, CI 77891, hodváb tussah, vitamín E, panthenol, kyselina mliečna, zmes esenciálnych olejov(litsea cubeba, citrónová tráva, amyris - západoindický santal, niaouli, levanduľa, pomaranč)

Made from organic Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Elaeis Guineensis (Palm) Oil, organic Brassica Campestris(Canola) Seed Oil, organic Olea Europaea (Olive) Fruit Oil,, Ricinus Communis Seed Oil, aqua, sodium hydroxide, zinc oxide/CI 77947, french chromium oxide green/CI 77288, french red oxide/CI 77491, Pearl Crystal White/CI 77019, CI 77891, silk tussah, tocopherol, panthenol, lactic acide, essential oils Litsea cubeba fruit oil(Litseae cubebae aetheroleum), Lemongrass oil West Indian(Cymbopogonis citrati aetheroleum), Sandalwood west indies(amyris balsamifera), niaouli(Melaleuca quinquenervia cineolifera), lavender(Lavandula angustifolia), sweet orange oil(Aurantii dulcis aetheroleum)

klikni pre zväčšenie

zhodnotenie
Mydlo je veľmi jemné a krémové, s našuchorenými bublinkami.

Urobila som viacej hmoty, dve mydlá išli do malých krabičiek
klikni pre zväčšenie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára